Het einde is daar.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Margot Margot - WaarBenJij.nu Het einde is daar.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Margot Margot - WaarBenJij.nu

Het einde is daar....

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

31 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Hello Mates!

Het is wederom even geleden dat ik heb geschreven, maar het is nogal druk geweest voor me de afgelopen weken.
Ik ga proberen dit verhaal ietsje korter te maken dan de vorige, ik denk dat jullie dat wel kunnen waarderen.

Helaas is dit ook meteen mijn laatste verhaal, aangezien ik nu in Australië in mijn nieuwe huis ben.
*aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh*

Mijn laatste verhaal eindigde in Vietnam, en vanuit Vietnam ben ik terug naar Thailand gevlogen om gezellig met Paul en zijn reisvrienden Kerst te gaan vieren in Chiang Mai.
Ik moet zeggen dat ik een ontzettend gezellige kerst heb gehad, maar het kerstgevoel was er niet echt. Het was warm... geen sneeuw, ijzel en kou. Tja eerlijk is eerlijk, zo hoort Kerst nou eenmaal gewoon niet. Maar we hebben lekker gegeten en zijn gezellig uit gegaan!

Voor zover mijn ouders het nog niet aan iedereen hebben verteld (ik denk eerlijk gezegd van wel namelijk), heb ik mezelf een onvergetelijk kertcadeau gegeven, namelijk een tatoeage.
Voor degenen die het nog niet wisten, ja dat is even schrikken, maar na ruim een maand ben ik er nog steeds ontzettend blij mee. Ik ben er een tijdje mee bezig geweest en nou issie er eindelijk. Het is één van de 8 Tibetaanse gelukssymbolen geworden die voor mijzelf symbool staat voor het behalen van mijn droom: In mijn eentje te gaan reizen en dan specifiek naar Tibet te gaan. Hij staat op mijn rechter pols.

Nou na kerst ben ik samen met Paul naar Bangkok gereisd en daar zijn we apart verder gegaan. Ik ben nog even in Bangkok gebleven om de toerist uit te hangen. Want op mijn to-do lijstje stond nog om naar een bioscoop te gaan in Thailand. Waarom? Nou voordat de film begint dient iedereen op te staan om vervolgens naar het volkslied te luisteren.
Alhoewel ik na Vietnam toch wel gewend ben aan een boel propaganda blijft zoiets raar. Maar toch grappig om een keer meegemaakt te hebben.
Verder ben ik nog naar het paleis gegaan en heb ik een paar honderd Snoopy beeldjes gezien in het centrum van Bangkok.

Hierna ben ik terug naar de eilanden gegaan om nog één keer heerlijk te feesten op Koh Phangan met oud op nieuw.
Nou dit is uiteindelijk één grote tegenvaller geweest. Ik heb nog nooit zo'n rot oud op nieuw gehad. Ik zou met een paar mensen van Koh Samui (waar ik verbleef) naar Koh Phangan gaan voor het grote feest. Helaas hadden mijn vrienden een andere boot die op een andere pier aan kwam (geen taxi die mij daarheen wilde brengen) en ben ik zo ongeveer de hele avond alleen geweest. Top avondje dus. Ik was wel een ander meisje tegen gekomen die haar vriend kwijt was geraakt, dus met haar opgetrokken. Maar toen ik eindelijk mijn vrienden had gevonden, bleek ze te dronken te zijn om op haar benen te kunnen staan. Dus sociaal als ik ben, haar op een taxi gezet (en ervoor betaald omdat haar vriend het geld had. En ach.. die 3 euro...). Toen ik terug liep om eindelijk te gaan feesten kwam ik mijn vrienden tegen die ineens naar bed gingen en 2 minuten later dat meisje die met mijn geld voor de taxi lekker een drankje ging halen.
Toen was ik helemaal klaar met de rot avond, dus wilde ik de boot terug naar Koh Samui nemen. Bleek de helft van het eiland hetzelfde te denken dus mocht ik, chagrijnig als wat 1,5 uur in de rij gaan staan met agressieve vervelende dronken mensen. GEWELDIG... niet dus.

Nou de volgende dag heb ik z.s.m. mijn spullen gepakt, weg van dit stomme eiland. Ik had besloten om naar Koh Phi Phi te gaan. Daar ben ik eerder ook geweest en dat is mijn favoriete eiland. Het duurde 26 uur om daar te komen. En ik kon er maar 2 nachten zijn, maar dat was het 100% waard. Helaas werd ik de laatste dag opnieuw ziek, en het hele hostel bleek ziek te zijn. Waarschijnlijk voedselvergiftiging. Het enige probleem was dat ik de volgende dag en de dag daarna met het vliegtuig moest. Ik was net (2 dagen) genezen van zware diarree en nu dit... Bij het ziekenhuis hebben ze besloten mij aan het infuus te leggen, zodat ik zo snel mogelijk beter zou zijn en mijn vluchten kon halen. En dat was gelukt!!

Na Thailand ben ik voor 2 dagen in Singapore geweest en daar heb ik geprobeerd zo veel mogelijk van te genieten. Even niet ziek zijn, en Singapore is zooo mooi!
Ik ben uren lang in de chinese en japanse tuinen geweest, heb een schildpadden opvang bezocht met ik weet niet hoe veel schildpadden die daar overal vrij rondliepen. Kei leuk!!!
Ook nog naar botanische tuinen geweest en 's avonds naar een mooie lichtshow geweest en genoten van de stad in het donker.

Hierna ben ik naar Australië gevlogen. Op familie bezoek. Ik ben ongeveer een week lang bij Marjolein, Simon, Finn en Annabel geweest. Hartstikke leuk!
In die week heb ik alleen wel ontzettend veel moeten regelen, omdat ik mijn working holiday visum moest regelen, een nieuw huisje/ kamertje in Melbourne moest vinden, ik moest inentingen hebben en een health check doen.
Ik heb tig formulieren door moeten lezen en lijsten moeten invullen. Maar gelukkig had ik Marjolein om mij te helpen. Ik denk dat het me anders zeker 2-3 weken had geduurd voordat ik alles begreep.
Vervolgens bleek ook nog dat ik het land uit moest gaan wilde ik een working holiday visum aanvragen, dus last minute besloten om naar Nieuw Zeeland te gaan (ja, ik weet het, wat heb ik toch een zwaar leven... moet ik OOK nog daar vakantie vieren!!).
Dus een week lang met Marjolein, Finn en Annabel op sleeptouw geweest om alles te kunnen regelen en tussendoor nog leuke dingen te doen.
Zo ben ik als afgevaardigde van de Berken-familie naar hun nieuwe stuk grond wezen kijken, heb ik mijn kritische blik op hun eventuele toekomstige huis mogen werpen (ik heb verschillende modellen gezien en ja, ik ben jaloers). Echt hele gave huizen gezien!
Tussendoor gezellig naar speeltuinen geweest en wezen uit eten.
Helaas weer afscheid moeten nemen om op mijn volgende avontuur te kunnen; 12 dagen naar Nieuw Zeeland.

10 volle dagen genoten van Nieuw Zeeland. Jeetje wat een prachtig land is dat zeg!! Met mijn huurauto heb ik het noordeiland bezocht, de hobbit huisjes gezien (KEI LEUK!) De doem berg beklommen (van Lord of the rings) ik ben in een grote opblaasbare bal van een berg af gerold (zorbing) en heb nog een klein bergje beklommen. Tussen door heb ik ontzettend veel moois gezien en gedaan en ontzettend genoten van de natuur.

Inmiddels ben ik in mijn nieuwe kamer in Melbourne en probeer ik hier een beetje een leven op te bouwen.
Ik ben begonnen met sporten om al die reis kilo's eraf te sporten, wat inmiddels toch echt wel nodig is, ik ben bezig met nieuw werk. Als het goed is heb ik volgende week donderdag een baan in de zorg. Iets met kinderen... Dus ik ben erg benieuwd en ik heb er ontzettend veel zin in.

Het is wel écht heel raar om de hele dag vrij weinig te doen te hebben. Ik ben documenten aan het regelen en series aan het kijken.

Gelukkig is Niamh tot dinsdag hier in Melbourne en gaan we vanavond gezellig uit. Niamh is het Ierse meisje met wie ik een maand lang door Laos en Cambodja heb gereisd en zij heeft hier een jaar lang gewoond. Echt super leuk om haar weer te zien!!

Mijn reisverhaal is nu ten einde helaas. Ik vind het ontzettend jammer dat het nu voorbij is. Ik heb ongelooflijk veel genoten, gezien en geweldige mensen ontmoet. Het reizen heeft mij en mijn kijk op de wereld absoluut veranderd. Ik denk dat alleen mensen die zoals ik hebben gereisd, weten wat ik hiermee bedoel.
Ik hoop dat ik anderen ook een beetje heb geïnspireerd om ook te gaan reizen, want ondanks de soms gekke verhalen en belevenissen is reizen ongelooflijk geweldig om te doen.


Ik heb nog wel een kleine verassing voor iedereen.
Tijdens mijn reis heb ik elke dag een 'selfie' gemaakt om een impressie te kunnen geven van waar ik ben geweest en wat ik heb gedaan. Ik heb deze foto's verwerkt in een film, met een nummer op de achtergrond dat voor mij 100% beschrijft hoe reizen voor mij is.
Stiekem ben ik heel erg trots op mijn filmpje, dus ik hoop dat jullie hem ook leuk vinden!
Sommige foto's zijn slechte kwaliteit, maar mijn camera waarmee ik deze foto's altijd maakte is 2x lange tijd kapot geweest...
Als het goed is zijn alle foto's nieuw voor jullie, op 1-2 na.

Bij deze de link:
http://youtu.be/muC6yI5suek

Mocht hij het niet doen, ga dan naar youtube in type in: selfieproject Margot, 6 months of traveling
Dan kan je hem ook vinden :)


Iedereen bedankt voor het volgen van mijn blog en jullie lieve, leuke reacties!
Tot over een jaar!

Heeeeele dikke kus

Margot

  • 31 Januari 2015 - 12:03

    Fred:

    Hoi Margot, het is natuurlijk wel en niet voorbij. Ik ga dr even vanuit dat Melbourne / Australie nog heel veel te bieden heeft. Lekker werken / sporten en genieten van een andere cultuur en nieuwe mensen om je heen. Have fun bij de aussies. Xxx paps

  • 31 Januari 2015 - 16:30

    Opa En Oma:

    Namens Oma nog bedankt voor je telefoontje
    met haar verjaardag.
    Veel succes met een nieuwe baan,
    voor een wereldburger zoals jij moet dat lukken.
    Nog bedankt voor al je mooie verhalen.
    Groeten Opa & Oma

  • 31 Januari 2015 - 17:31

    Maria:

    Weer een geweldig verhaal, ik leef helemaal met je mee. Je selfiefilm is erg mooi. Knap gedaan! Nog veel plezier en succes in Australie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 13366

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 09 Februari 2015

The big journey

Landen bezocht: