Eat sleep rave repeat - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Margot Margot - WaarBenJij.nu Eat sleep rave repeat - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Margot Margot - WaarBenJij.nu

Eat sleep rave repeat

Door: Margot van den Berk

Blijf op de hoogte en volg Margot

11 November 2014 | Laos, Don Det Tok

sa wat dee kah!!!

Het is nogal even geleden dat ik heb geschreven, maar hier is dan mijn nieuwe verhaal :)

Om te beginnen het bizarre verhaal van mijn 3 vluchten om in de Thaise eilanden te komen (vanuit Nepal). Vlak voordat ik mijn tweede vlucht zou beginnen, kwam ik er achter dat ik mijn zakmes (van nogal groot formaat) in mijn dagrugzak had zitten. Was dat even schrikken... en gewoon TWEE keer door de douane gekomen?! Nou ik kan niet echt zeggen dat ik me heel veilig voelde in het vliegtuig. Als ik al een mes mee kan nemen, wat is er dan nog meer mee in het vliegtuig?!?! Dus voor mijn 3e vlucht snel in mijn grote rugzak gestopt. En toen werd ik wel aangehouden bij de douane. Bleek mijn tandenpasta te veel inhoud te hebben. Oke.. dus ik vloog 2x met een zakmes en met te veel vloeistof... Top...

Na drie vluchten, een korte bus en bootreis kwam ik dan eindelijk in Koh Tao; het duikeiland aan! Daar ben ik een week geweest en twee duikcursussen gedaan. Eerst de open water cursus en toen ook nog de advanced cursus. Super gaaf en kei mooi zo onderwater!!! Bij mijn nachtduik stond ik oog in oog met een Triggerfish. Ik en mijn instructeur zaten er met onze hoofden zo'n 30-40 cm vandaan toen ik hem ontdekte. Dat was even schrikken, want deze vissen zijn ontzettend territoriaal en vallen je aan als je binnen een paar meter van hun terrein bevindt. Wij zwommen daar dus recht voor en deze was ook nog enorm!!! Gelukkig was deze Triggerfis aan het slapen, dus we zijn heel snel weggezwommen om hem niet wakker te maken. Eenmaal weer boven water vertelde mijn instructeur dat hij nog nooit zo'n grote Triggerfish had gezien!!! Wauw...

Na Koh Tao ben ik naar Koh Phi Phi gegaan. Hier heb ik niet veel meer gedaan dan "eat sleep rave repeat", en dat was wel even lekker na twee maanden cultuursnuiven. Ik heb daar ontzettend veel leuke mensen ontmoet en een geweldige week gehad!
Ik had daar onder andere Kathrine ontmoet (Kath) en met haar ben ik verder gereisd naar Koh Pangan. Het eiland waar de Full Moon Party gehouden wordt (vollemaansfeest). Dat feest was echt GEWELDIG!! Super veel mensen opnieuw tegen gekomen die ik de afgelopen twee weken op de eilanden had ontmoet. Één groot feest dus!

Hierna ben ik omhoog gereisd naar Bangkok. Daar heb ik voornamelijk dingen geregeld, zoals het verlengen van mijn Visum en het laten repareren van mijn waterdichte camera die niet waterdicht bleek te zijn!!! Maar ook een schorpioen, sprinkhaan, kikker en made gegeten! Jummie!! In Bangkok helaas afscheid moeten nemen van Kath na bijna 3 weken samen te zijn opgetrokken. Gelukkig kan ik haar thuis in Singapore gaan opzoeken :)

Na Bangkok ben ik naar het noorden; Chiang Mai gereisd. Tijd om weer eens wat cultuur te snuiven. Daar ben ik bijvoorbeeld op de fiets rond gaan reizen om wat willekeurige tempels te bezoeken. Die zijn echt overal in Thailand en ze zijn echt prachtig!! Ook heb ik een kookcursus gedaan en ben ik wel twee keer naar een Ladyboy show geweest. Dat zijn mannen die zich verkleden/ laten ombouwen tot vrouw. En geloof me! Een boel van deze mannen zijn knappere vrouwen dan wij. Ik heb met open mond en ongelofelijk veel plezier gekeken.
Ook ben ik naar een olifantenreservaat gegaan. Dat was één van de dingen die ik écht graag wilde doen. Ik ben er namelijk achter gekomen dat de meeste populaire dingen in Thailand heel fout zijn. Zoals het olifanten rijden; het blijkt ontzettend slecht voor olifanten te zijn, en voordat ze een mens toelaten op hun rug worden ze zwaar mishandeld om ze te 'breken'. Echt verschrikkelijk. Dus dat weigerde ik te doen. Zo ook 'the white tigers' want zo bleek dat deze tijgers volgespoten worden met slaapmiddel om ze rustig te houden. En de longnek Hilltribe blijken helemaal niet eens in Thailand te bestaan, maar hiernaartoe gekomen te zijn voor de toeristen.
Nou het olifantenreservaat was geweldig. We zijn met een klein groepje naar 3 olifanten gegaan. 1 baby van een jaar oud, een zwangere olifant en nog een volwassen olifant. Eerst mochten we ze bananen voeren, toen een modderbad geven en daarna lekker wassen in de rivier!!!! Zo gaaf. Wat een machtig grote beesten zijn dat zeg!.
Daarna ben ik 3 dagen de wildernis ingetrokken. Dat was 3 dagen hiken in een niet-touristisch gebied. De natuur was prachtig maar helaas de mensen met wie ik heb rondgetrokken niet. Dat maakte het 3 lange dagen en een nogal saaie tour. Aan het einde gingen we wild water raften, maar dat duurde maar 15 minuten dus was ook niet echt de moeite waard.
Gelukkig ging ik weer terug naar het hostel in Chiang Mai waar ik daarvoor ook al verbleef en zag weer een boel mensen terug met wie ik wél goed kon optrekken.
Ik ben nog even in Chiang Mai gebleven om het Lanternfestival bij te kunnen wonen. Dat is een festival waarbij duizenden mensen op dezelfde tijd wensballonnen omhoog laten gaan. En dat was zooooo geweldig. Magisch gewoon. Voor mij één van de mooiste dagen van mijn tour tot nu toe!!

Hierna ben ik naar Pai gereisd. Daar kwam ik in het donker die avond aan en had meteen leuke mensen in het hostel ontmoet, met wie ik naar de nachtmarkt ben gegaan. Eenmaal terug gingen we nog even gezellig kletsen in het prieel in de tuin van het hostel. Toen ik daar net zat bedacht ik me dat het wel handig was om muggenspray op te doen. Ik dacht; kom laat ik een kortere route pakken. Dus ik draaide me om, en met een sprongetje sprong ik van het prieel af (was verhoogd). Helaas bleek toen dat er aan die kant van het prieel een vijvertje zat, met in het vijvertje een muur, waar ik vol tegenaan knalde met mijn linkervoet. Ik lag natuurlijk helemaal in een scheur, maar toen begon het stiekem toch wel zeer te doen. 3 tenen waren wat kapot en 1 teen voelde aan alsof deze gebroken was. Dus 2 dagen later een röntgenfoto laten maken (mocht de foto meenemen) en gelukkig niets gebroken. Ik heb er helaas nog steeds last van, dus ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren...
De rest van de dagen een scooter gehuurd, zodat ik niet hoefde te lopen, en de omgeving van Pai ontdekt. Ook daar was het super mooi.
Na Pai ben ik in Chiang Rai de indrukwekkende White Temple (witte tempel) gaan bekijken. Dat is de meest indrukwekkende tempel tot nu toe! De tempel is door een kunstenaar ontworpen en heel bijzonder. Wel een gevalletje van: dat moet je gezien hebben (of in dit geval de foto's gezien hebben).

Vanuit Chiang Rai ben ik naar Laos gereisd, waar ik nu nog steeds ben. Maar daarover ga ik de volgende keer meer vertellen!
Ik heb een aantal kleine avonturen en verhalen overgeslagen, omdat ik deze keer 1,5 maand moest beschrijven in 1 verhaal, in plaats van 1 verhaal over 2 weken. Maar als ik eenmaal thuis ben, dan komen die vast wel naar boven!
Mijn plannen om eventueel in Australië te blijven voor een jaar krijgen trouwens langzamerhand steeds meer vorm, dus grote kans dat de live-verhalen nog even uit gaan blijven!


Omdat de WiFi hier in laos ongelooflijk slecht is kan ik nog even geen foto's uploaden. Maar die komen nog!!!
Op facebook komen zo nu en dan leuke foto's van mijn reis voorbij, dus daar kan je ook het een en ander op terug zien :)

Dikke kus,
Margot

  • 11 November 2014 - 09:13

    Nanja:

    Ha Margot,
    Wat super stoer van je dat je op wereldreis bent! Echt gaaf! Ben je alleen en voor hoelang?
    Wat een mooie verslagen heb je gemaakt. Erg leuk om te lezen want veel van de dingen heb ikzelf ook gezien en gedaan!!
    Kom je ook gezellig naar Afrika? Je bent heel welkom bij ons in Lusaka, Zambia. Hele goede reis en geniet enorm. Liefs Nanja

  • 11 November 2014 - 12:39

    Fred:

    Margot, foto's staan erop, ik heb er ook wat van het bungyjumpen bijgezet. keep on smiling, but not too much... :-)

  • 11 November 2014 - 19:01

    Opa EnOma:

    Hoy Margot

    Leuk weer eens een verhaal van je te lezen,
    Het is om van te smullen.
    Wie zijn teen schend, schend in elk geval niet zijn aangezicht.
    Geniet van het leven, jij hebt nog even.

    Veel liefs: Opa en Oma XXX

  • 11 November 2014 - 19:59

    Claran.bo.3:

    hoi margot.wat maak je toch mooie,,spannende,geweldige dingen mee.vind her super leuk voor je.mocht jje papagaaien zien,maak foto s voor mij.zou ik leuk vinden .nog super veel plezier.met je reizen.maaaaar kijk uit.byeeeee gr.uit heeze

  • 11 November 2014 - 23:55

    Jos:

    Hoi Margot, ja, weer een prachtig verhaal. Leuk dat ik er even in heb mogen delen bij de witte tempel. Leuk ook je verwijzing naar die goeie film, edge of tomorrow dacht ik. Weer genoten van je verhalen en hoewel het schriftelijk is zie ik het jouw levendig vertellen en hoor ik je op jouw manier, "top" zeggen. Ik kan een glimlach dan niet onderdrukken. Ik hoop dat je tenen snel weer kunnen jubelen en ze je weer verder dragen naar meer avonturen. Veel groetjes Jos.

  • 11 November 2014 - 23:59

    Jos:

    Iets nalezen op je telefoon is lastig en aanpassen wat je geschreven hebt ook. Je ziet vast wel mijn spelling van het woord "jou". Ja, ik weet het, er zijn belangrijkere zaken, maar ja een tic is een tic.

  • 12 November 2014 - 10:57

    Kathelijn:

    Heee Margot,

    wat een leuke verhalen en avonturen heb je ons weer vertelt.
    geniet er nog maar lekker van!!!!!

    Xx kath (die uit best) hahahah

  • 12 November 2014 - 10:58

    Renée:

    Lieve Margot,

    Wat een leuk verhaal weer! Echt mooie ervaringen.
    Verwacht trouwens wel vaker een verhaal van je hier hoor.... haha.
    Snel weer een keer skypen :)

    xxx

  • 14 November 2014 - 21:33

    Elly En Piet:

    Hallo Margot,
    Het is vrijdagavond en ik zit weer even te genieten.
    Olifanten wassen en vertroetelen,duiken met tijgervissen,dat kan ik nog begrijpen,maar sprinkhanen en kikkers eten,brbrbr ik moet er niet aandenken.
    Je verhalen zijn prachtig,ik ga nu de foto's even bekijken.
    Margot,nog heel veel plezier.een knuffel van tante snellie

  • 14 November 2014 - 22:44

    Oom Ton:

    geweldig Margo ,ik geniet van je verhalen, je hebt wel lef met bungie jumpen.veel pleziergrtjs

  • 26 November 2014 - 19:55

    Paul En Ria.:

    Hallo Margot, wat heb jij al veel gezien en meegemaakt in zo'n korte tijd !!!! Je verhalen zijn erg leuk en de fot's prachtig. geniet nog maar lekker...... groetjes, Paul en Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 13367

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 09 Februari 2015

The big journey

Landen bezocht: